Zihin okuma teknolojisinin önü açıldı | HerAy Elazığ Aktuel-Elazığlıyım diyen herkesin dergisi
Dolar : Euro : Bist :
Ana Sayfa >> Zihin okuma teknolojisinin önü açıldı29.05.2016 21:44

Zihin okuma teknolojisinin önü açıldı

ABD'da Berkeley Üniversitesi'nden bir grup araştırmacı insan beyninin anlamsal haritasını oluşturmayı başardı. Araştırmacılara göre, bu yeni bulgu zihin okuma teknolojisinin önünü açıyor.

Bu haber 431 kez okundu.

Berkeley Üniversitesi'nden bilim insanları, beynin 'anlamsal haritasını' çıkartmak için araştırmaya katılan gönüllülere radyoda yayımlanan hikâyeleri dinlettiklerini, bu sırada kendilerinin de MR cihazıyla deneklerin beynindeki sinirsel faaliyetleri kaydettiklerini söylüyor.

ZİHİN OKUMA TEKNOLOJİSİNİN İLK ADIMI OLABİLİR

Bilim insanları daha sonra, beynin 'örtüsü' olarak tanımlanabilecek serebral kortekste hangi kelime gruplarının hangi bölgeyle sinirsel tepkimeye girdiğini anlamak için, MR cihazından alınan verilerle deneklerin dinlediği hikâyelerin zaman kodlu dökümlerini eşleştirdi.

Bu deneyin sonucunda da insan beyninin dilleri nasıl düzenlediğini canlı renkler ve çoklu boyutlarla gösteren 'anlamsal harita' oluşturuldu.

Deneyin ardından elde ettikleri bulguları Natura dergisinde yayımlayan bilim insanları, "Çalışmamız anlamsal sistem içinde bulunan çoğu bölge özel anlamsal etkiler ya da birbiriyle bağlantılı kavramların oluşturduğu gruplar hakkında bilgi veriyor, oluşturduğumuz harita da etkilerin her bir alanda yaptığı tepkimeyi gözler önüne seriyor." dedi.

"Bu çalışma, insan nöroanatomisi ve fonksiyonel bağlantıları için alışılagelmiş olan veri odaklı yöntemlerin beyindeki fonksiyonları haritalamak için güçlü ve etkili bir seçenek olduğunu kanıtladı." ifadelerini kullanan bilim insanları, beynin dili nasıl düzenlediğini gösteren yeni bulguların 'zihin okuma' teknolojisinin ilk adımı olabileceğini düşünüyor.

Diğer BİLİM-TEKNOLOJİ haberleri